تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/19 - 13:40
کد خبر: 484324

نخستین واکنش اسرائیل به حملات حزب الله لبنان؛

قواعد بازی تغییر می کند؟/ تلفات قابل توجه حمله حزب‌الله به پایگاه اسرائیلی

قواعد بازی تغییر می کند؟/ تلفات قابل توجه حمله حزب‌الله به پایگاه اسرائیلی

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام امنیتی این رژیم اعلام کرد که تحولات جبهه شمالی و درگیری با حزب الله قواعد بازی را تغییر خواهد داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله امروز به یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را برعهده گرفت و تاکید کرد که این حمله تلفات قابل توجهی اعم از کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در پی تشدید تنش در جبهه شمالی فلسطین اشغالی در پنجمین روز عملیات «طوفان الاقصی» حماس در حمایت از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به شلیک گلوله‌های ضد تانک از اراضی لبنان به سمت یک منطقه نظامی مرزی و هدف قرار گرفتن سایت اسرائیلی «الضهیره» در جنوب لبنان با دو راکت هدایت شونده، حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

قواعد بازی تغییر می کند؟/ تلفات قابل توجه حمله حزب‌الله به پایگاه اسرائیلی

در این بیانیه آمده است: «در پاسخ قاطعانه به حملات روز دوشنبه (۲۰۲۳/۱۰/۰۹) رژیم صهیونیستی که به شهادت شماری از برادران مجاهد، شهیدان: حسام ابراهیم، علی فتونی، علی حدرج منجر شد، صبح امروز، چهارشنبه (۲۰۲۳/۰۱۰/۱۱)، مبارزان مقاومت اسلامی، سایت صهیونیستی الجرداح در مقابل منطقه الضهیره را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند که به تلفات قطعی شمار زیادی در صفوف نیروهای اشغالگر اعم از کشته و زخمی منجر شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «مقاومت اسلامی بار دیگر تاکید می‌کند که در پاسخ به حملات اسرائیل که کشور و امنیت مردم ما را هدف قرار می‌دهد بویژه زمانی که این حملات به شهادت چندین نفر منجر می‌شود، قاطع خواهد بود».
این سومین بیانیه حزب‌الله لبنان از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حماس در حمایت از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی در هفتم اکتبر جاری تاکنون است.

ساعاتی پیش ، رسانه‌های صهیونیستی از هدف قرار گرفتن یک نقطه نظامی رژیم اشغالگر در «عرب العرامشه» در فاصله چند ده متری با مرز لبنان با چند موشک خبر دادند. برخی رسانه‌ها نیز از ظن نفوذ مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرز لبنان و شلیک موشک به سوی پایگاه نظامی «افیمیم» خبر دادند.  ارتش رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که گلوله‌های ضد تانک از سوی اراضی لبنان به سمت یک منطقه نظامی مرزی شلیک شده است و سپس اعلام کرد که سایت اسرائیلی «الضهیره» در جنوب لبنان با دو موشک هدایت شونده هدف قرار گرفته است.

پس از انتشار این خبر، شبکه المیادین نیز نوشت که ارتش اشغالگر با خمپاره‌های فسفری شهرک‌های الضهیره و یارین را در جنوب لبنان هدف قرار داده بود و الجزیره نیز از هدف قرار گرفتن چند منطقه در داخل اراضی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی با گلوله‌های توپخانه خبر داد و نوشت که جبهه داخلی این رژیم، از ساکنان مناطق مرزی در شمال اراضی اشغالی خواسته تا به پناهگاه بروند.

 حزب‌الله لبنان شامگاه دوشنبه در نخستین بیانیه خود در خصوص حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه مناطقی در جنوب لبنان اعلام کرد که تعداد مجاهدانی که در بمباران بعدازظهر دوشنبه به شهادت رسیدند فقط سه نفر بود و شایعاتی که درباره اعدادی غیر از این صحبت می‌کنند، صحیح نیستند.

این جنبش مقاومت در دومین بیانیه خود، در واکنش به شهادت این سه نیروی خود، از حمله موشکی به دو مقر نظامی رژیم صهیونیستی و به طور مشخص، پادگان «برانیت» مرکز فرماندهی لشکر الجلیل و پادگاه «افیمیم» مرکز فرماندهی لشکر غربی صهیونیست‌ها خبر داد.

تبادل آتش شدید در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

بعد از حمله موشکی حزب‌الله به یکی دیگر از مواضع رژیم اشغالگر در منطقه الضهیره در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در پاسخ به تجاوزات این رژیم به مناطق جنوبی لبنان، منابع خبری از تجاوز هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق اطراف منطقه‌ای که چند روز قبل رزمندگان سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به آن نفوذ کرده بودند، خبر دادند.

الجزیره گزارش داد که پهپادهای اسرائیلی نیز در حملات هوایی این رژیم به جنوب لبنان مشارکت دارند.

از سوی دیگر شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول امنیتی این رژیم اعلام کرد که حوادث شمال سرزمین‌های اشغالی [ در مرز با لبنان] قواعد بازی را تغییر خواهد داد.

پایگاه اینترنتی واللا نیز گزارش داد که در حمله‌ای که از لبنان به منطقه عرب العرامشة در مرز لبنان انجام شده، تعدادی از نظامیان ارتش اسرائیل زخمی شده اند.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که بیانیه حزب الله لبنان که لحظاتی قبل منتشر شد به معنی افزایش تدریجی تنش‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی است.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top